GYIK
Hogy válasszak lepárlót?
Első és legfontosabb szempont a lepárló kiválasztása szempontjából, hogy pontosan meghatározzuk
mi a célunk vele, illetve mekkora mennyiségű növényt szeretnénk feldolgozni vele.
Például a 2 literes készülék amellett, hogy nagy kis szép és mutatós dísztárgy is lehetne leginkább
a lepárlás gyakorlására, receptek kidolgozására, oktatásra alkalmas.
Ha az otthoni gyógynövénykertben/fűszernövénykertben van kb 15-30 tő levendula,
akkor már érdemes az 5-10-12 literes verzióban gondolkodni bármelyik típusból.
Továbbá azt is érdemes fontolóra venni, hogy mekkora hely áll rendelkezésre a lepárlás elvégzésére,
hiszen egy kis konyhában nem biztos, hogy kényelmesen tudunk dolgozni egy 20 literes készülékkel.
Mire van szükségem az illóolajlepárláshoz?
Elsőként egy illóolajlepárló készülékre, egy fűtőberendezésre, ami lehet egy tűzhely, gázégő, rezsó
stb, a folyamatos hűtővíz biztosításhoz hidegvíz és gumi vagy szilikoncső, továbbá lepárolandó friss
vagy szárított növényirész, gyüjtő edény a keletkező hidrolátum és olaj elegyének, továbbá az olaj
és hidrolátum szétválasztásához választótölcsér és/vagy mérőhenger + pipetta.
Kell-e hűtenem?
A lepárlás során keletkező gőzök lecsapatásához, vagyis halmazállapotváltásához feltétlen kell
hűtést biztosítani a készülék hűtőegységében hidegvíz áramoltatással, vagy statikusan jegesvíz
használatával.
Friss vagy száraz alapanyagot használjak?
Mind a két lehetőség jó, a friss növényi alapanyag mindig több illóolajat és hatóanyagot tartalmaz,
mint a szárított. Azonban vannak olyan alapanyagok, mint pl a fahéj is, amihez frissen nem,
vagy csak nagyon nehezen lehet hozzájutni.
Mi a hirdolátum?
Az illóolajlepárlás során keletkező melléktermék, ami ugyan olyan hasznos, mint maga az illóolaj,
viszont kevesebb és kicsit más összetételű hatóanyagokat tartalmaz, mint az illóolaj. Használat és
alkalmazása megegyezik az illóolajéval, annyiban különbözik, hogy míg az illóolajat közvetlenül
töményen TILOS használni, addig a hidrolátumot még a legkényesebb bőrre is használhatjuk
közvetlenül.
Lepárláskor illóolaj és hidrolátum is készül?
Igen, minden növényi rész lepárlásakor keletkezik hidrolátum is és illóolaj is. ezek aránya növény
és illóolajtartalom függő, de általánosságban elmondható, hogy az illóolajlepárlás mellékterméke a
hidrolátum, mindig nagyobb mennyiségben keletkezik a lepárlás során, mint maga az illóolaj.
Melegíthetem-e indukciós tűzhelyen a lepárlómat?
Az illóolajlepárlóink 100% tisztaságú vörösrézből készülnek és a réz nem mágnesezhető, így
közvetlenül nem tudjuk az üstöt indukciós tűzhelyen melegíteni. azonban, ha egy adapter
használunk az indukciós tűzhely lapja és az üst fenek között akkor kialakul a hőátadó felület
és használhatjuk, fűthetjük a lepárlónkat indukciós tűzhelyen is.
Használhatom-e az illóolaj lepárlót pálinkafőzésre is?
Az illóolajlepárlók és a pálinkafőzők azonos elven, a desztilláció elvén működik, azonban más
alapanyagokat használunk a pálinkafőzésnél (gyümölcscefre) és mást az illóolajlepárlás esetén.
A két készülék, vagyis a pálinkfőző és az illóolajlepárló között is van különbség,
így nem javasolt azonos készülékben illóolajat és pálinkát is főzni,
hacsak nem levendulás vagy rozmaringos barackpálinkát szeretnék készíteni.
Hogy készítsem el az illóolajat/hidrolátumot?
Egyszerűen leírva az aprított növényirészt elhelyezzük a lepárló növénytartó részébe,
majd az üstben lévő vizet melegíteni, forralni kezdjük. A keletkező gőz átjárja és megnyitja
a növényi sejteket, majd magával ragadja az illékony anyagokat és a hűtő felé távozik.
A hatóanyagokat tartalmazó gőz a hűtőbe jut, ahol a hűtés hatására halmazállapotot vált,
vagyis folyadék halmazállapotúvá válik, így nincs más hátra, mint a hűtőből kifolyó
hidrolátum és olaj elegyét egy gyűjtő edénybe felfogjuk, összegyűjtsük.
Kell-e tisztítanom a készüléket?
A készülék tisztántartása nagyon fontos, ha hosszú éveken keresztül szeretnénk használni a
lepárlónkat. A készülékek tisztítására vonatkozóan mindig a használati utasításban szereplő
instrukciókat kell betartani, melyek nem bonyolultak és könnyedén elvégezhetők.
Milyen jótállási garanciát vállalnak a termékeikre?
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet szerint:
10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
Részletesebb leírást az ÁSZF-ben talál.
Van lehetőség megtekinteni a készülékeket személyesen is?
Igen, előre egyeztetett időpontban nagyon szívesen bemutatjuk a készülékeinket és válaszolunk
minden felmerülő kérdésre.
Igen, természetesen nyitvatartási időben szeretettel várjuk a személyes érdeklődőket. Minden
terméket meg tudunk mutatni és szakértő kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.
Amennyiben azonnal szeretné megvásárolni valamelyik termékünket, arra is van lehetőség a helyszínen.
Bemutatóterem, raktár és gyártóműhely: 2151 Fót, Madách u. 38.
Milyen fizetési módok közül választhatok?
Ha személyes jön el hozzánk és vásárol, akkor a helyszínen készpénzzel vagy azonnali banki
átutalással tudja rendezni a megvásárolni kívánt áruk árát.
Ha webshopunkban rendel akkor választhatja az azonnali bankkártyás fizetési módot a Simplepay
segítségével, vagy lehetősége van utánvételes fizetést választani amikor átveszi a csomagját,
valamint, ha banki átutalásban bízik jobban, akkor arra is van lehetősége, hogy előre elutalja a
megrendelése összegét.
Mennyibe kerül a kiszállítás?
Több futárcéggel is szerződésben állunk, így szabadon választható milyen díj ellenében melyik
Futárszolgálat végezze a szállítást. A szállítás díja mindig a szerződött partner áraitól függ, de a
megrendelési folyamat során minden lehetséges szállítási módozat és annak tarifája automatikusan
látszódik a megrendelési felületen, csak ki kell választani a legmegfelelőbbet.
Mikor kapom meg a csomagomat?
A csomagokat a lehető leggyorsabban igyekszünk indítani, ha van raktáron a kiválasztott termék,
akkor 2 munkanapon belül a Magyarországi címen lehet. Amennyiben nem elérhető a termék
azonnal raktárról, minden esetben egyeztetünk a várható szállítási időpontról a Megrendelővel
telefonon.
Mikor érkezik a futár?
A Futárszolgálat munkatársai hétköznapokon reggelé8:00 és délután 17 óra között szállítják a
megadott címre a csomagokat. Legtöbb esetben a futár telefonál a csomagérkezése előtt, de
hivatalos sms, e-mail vagy Viber üzenetet is kap a csomag várható érkezéséről.
Hogyan kaphatok számlát?
Elektronikus úton küldjük a számlát, ami nyomtatható, hiteles, és NAV által is elfogadott
elektronikus számlaforma.